Există Moș Crăciun?


Știu că mai e ceva timp până la Crăciun, însă am citit într-o carte despre o fetiță care a aflat că nu există Moș Crăciun și am zis să dezbat acum tema asta, cât am idei bine ancorate în minte.

Îmi aduc aminte cât de nerăbdătoare eram să vină Moșu`, mereu mă ascundeam sub pat și eram sigură că îl voi surprinde cum îmi așază cadourile sub brad... însă niciodată nu s-a întâmplat asta; cum dispăream puțin, cum apăreau ca prin minune și cadourile, fapt ce nu-l puteam înțelege.

Auzisem vorbe pe afară cum că Moș Crăciun nu ar exista, însă nu voiam să cred în nicun fel acest lucru, eram convinsă de existența lui.

Îmi doream atât de multe lucruri – ca orice copil, de altfel – și nu știam ce să aleg, ce să scriu în scrisoarea pentru Moșu`. De la păpuși, până la rochițe de prințesă, mintea mare parcă zburda într-un tărâm roz, perfect.

Eram atât de bucuroasă când primeam ce îmi doream. Îmi sclipeau ochii la vederea cadourilor și mă grăbeam să iau jucăriile și să mă joc cu ele. Era atât de frumos... și acum îmi aduc aminte cum puneam globuri care mai de care mai colorate în brad, cum îmi întindeam pături pe jos, îmi puneam pe un scăun prăjiturele și ceai și mă jucam cu noile mele păpuși... Îmi e atât de dor, îmi e dor de tot ce ține de lumea copilăriei, a jocului și a păpușilor.

"Crăciunul este locul de păstrare al amintirii inocenței noastre."

Mă gândeam ce cadou să-i iau unei fetițe din clasa a 5-a; deja îmi imaginam cum ar arăta păpușa perfectă, cu fel și fel de haine și accesorii, ca mai apoi să realizez un lucru: nu mai suntem în perioada aceea. O văd cum umblă pe telefon, mai exact pe facebook, și realizez că o păpușă n-ar bucura-o, într-o perioadă în care tehnologia este predominantă.

Iar asta mă întristează… în urma tehnologiei, profităm de multe lucruri bune, ajungem la informație mai rapid, însă am impresia că uneori uităm de lumea exterioară, de realitatea în care se presupune că ar trebui să trăim. Dacă spun eu acest lucru, o fată de 15 ani, mă întreb ce se va întâmpla în viitor, când tehnologia va fi mult mai evoluată…

Ca să revin la subiectul cu Moș Crăciun, mi-ar fi plăcut să nu fi aflat nici până acum că nu există, căci acum nu mai are niciun farmec. Cum înainte eram nerăbdătoare să văd ce am primit cadou, acum doar dau impresia asta, în semn de respect pentru părinții mei. Însă, nu, în interiorul meu sunt atât de indiferentă… Mă supără faptul că acum îmi aleg cadoul singură ori primesc bani, ca să îmi cumpăr ce îmi place. Într-adevăr, cum sunt în perioada adolescenței, părinții nu mai știu ce gusturi am, mai ales ca mi le schimb destul de des, însă mi-ar fi plăcut să mă surprindă ca în copilărie. Acest lucru tinde spre imposibil, căci nici din partea mea, nici din partea lor, nu mai vine acel entuziasm, ori fără el Crăciunul nu are farmec.

Acest articol e mai mult un mesaj către copiii mai mici decât mine, dar și pentru toate categoriile de oameni, pe care îi îndemn să lase pentru câteva momente tot ce ține de tehnologie la o parte și să se bucure de lucrurile semnificative în viață. Nu o spun cu superioritate, căci nu sunt în măsură să fac acest lucru, o spun având în suflet numai gânduri bune, de pace...

0 gânduri frumoase:

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.