Ce înseamnă frumusețea?

N-am mai postat de mult timp articole care nu sunt legate de cărți, însă simt nevoia să vorbesc puțin despre frumusețe. Ce înseamnă oare frumusețea? Pentru majoritatea – cel puțin cercul meu de prieteni – aceasta se referă strict la aspectul fizic și, din păcate, se limitează numai la ea.

Dar oare frumusețea naturii o vede cineva, frumusețea unui suflet, al unui zâmbet sincer, frumusețea unor ochi în care se reflectă dragostea? Vai, și ce frumoși sunt fluturii... uneori îi vedem, alteori îi simțim. Cu aceste frumuseți cum rămâne?

Ca să nu mai zic de splendoarea fiecărei clipe pe care o trăim... Majoritatea celor care sunt de părere că frumusețea se limitează numai la aspectul fizic, vin cu un argument destul de slab, dacă mă întrebați pe mine: “Dar atunci când te uiți la cineva, prima oară nu vezi aspectul fizic? Și tocmai pentru că îți place cum arată, poate îți faci curajul să vorbești cu acea persoană.” Ei da, bineînțeles că prima oară vezi persoana în sine, nu îi vezi sufletul, dar dacă vine vorba să ne îndrăgostim, eu nu cred că simțim fluturi în stomac când vedem doar un ambalaj, nu și conținutul lui. Și, dacă ar fi să te îndrăgostești de cum arată cineva, poate că te îndrăgostești de ochii acelei persoane, în care se vede sinceritatea, poate te îndrăgostești de gura acelei persoane, pe care ies cuvinte frumoase și liniștitoare, poate de brațele ei, cu care te prinde ori de câte ori este nevoie.

Încercați să vedeți dincolo de o persoană, să-i descoperiți puritatea sufletului, calitățile și chiar și defectele. Încercați să nu mai căutați perfecțiunea într-o persoană sau poate să faceți acest lucru numai în clipa în care sunteți voi așa.

Mi se par penibile replicile de genul acesta: “Nu știu ce poate să vadă la mine. Serios? Eu poate văd un om ca pe un simplu om, însă persoana îndrăgostită de acel om îl va vedea ca pe cea mai frumoasă ființă.

Mno, poate pare că dramatizez, dar e vorba că m-am săturat ca oamenii să caute o frumusețe al cărei concept nu-l înțeleg. Ca să nu mai zic că nu suport când cineva spune: “Ce om urât!”. Cum poți să spui așa ceva? Om ești și tu, ceea ce te diferențiază de cel de lângă tine este modul în care acționezi. Cum ar fi fost ca, în loc să spui acel lucru, să te duci la persoana respectivă, să vorbești cu ea, să găsești ceva frumos la ea și apoi să o complimentezi? E chiar atât de greu să complimentezi pe cineva?

Într-adevăr, nu zic că eu o fac în fiecare zi, dar o fac de fiecare dată când am ocazia. Iar acum, că mă gândesc mai bine, poate că ar trebui să am ocazia mai des, să aduc un zâmbet pe buzele oamenilor.

Eu am o părere relativ proastă despre mine, referindu-mă stric la aspectul fizic, însă stau și mă gândesc dacă se merită. Știu că mai sunt puțini oameni care nu pun accentul pe acest lucru, dar sunt la fel de sigură că există și oameni care gândesc la fel ca mine și cu care îmi e scris în stele să mă întâlnesc. 



4 gânduri frumoase:

  1. Ce frumos le-ai spus tu aici despre frumusețe! Din păcate, așa e. Oamenii de azi sunt insensibili și nu văd frumosul din nimic. Și eu am cunoștințe care exact așa sunt. Pentru ei doar aspectul fizic contează. Și chiar mă confrunt cu această problemă. Dar cui îi pasă? Doar dacă ai încredere în tine și ceilalți le vor plăcea cum ești de fapt! Chiar dacă la mine aspectul fizic nu mă avantajează, am încredere în mine și mă accept așa cum sunt. Nu te înjosi! Sunt sigură că ai multe calități pe care poți să ți le pui în evidență!
    Pupici, și să ai încredere în tine! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult pentru încurajări, Daria, apreciez! Sper să îi facem și pe cei din jurul nostru să vadă frumusețea altfel și să ne acceptăm așa cum suntem. Te pup și să te îmbrățișez cu drag. Să ai o zi minunată! >:D<

      Ștergere
  2. în primul rând: mă bucur că am avut această ocazie de a te cunoaşte!
    contează mult că eşti tânără şi viaţa este frumoasă !
    frumuseţea?! totul este relativ...
    azi am fost uimită că am văzut un fluture deşi vremea nu s-a încălzit prea mult! era atât de drăgălaş, cu aripioarele lui frumos colorate şi atât de fragile ! în acel moment, m-am simţit minunat şi am uitat de toate celelalte ...
    cu drag, îţi doresc multă, multă sănătate !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce frumos! Sunt încântată să văd că ai putut să te bucuri de un lucru care poate părea nesemnificativ și să văd că mai există persoane care văd altfel frumusețea. Eu oricum iubesc fluturii, mi se par atât de frumoși, iar dacă îi privești de aproape, observi cât de speciali sunt.
      Sper să împărtășim cât mai multe gânduri și să ajungem să ne cunoaștem prin acest mijloc.
      De asemenea, multă sănătate și fericire și mă bucur că ai trecut cu un gând bun pe blogul meu. O seară minunată îți doresc! >:D<

      Ștergere

Un produs Blogger.