Recenzie: „Girl Online" - Zoe Sugg

Titlu: Girl Online

Autor: Zoe Sugg

Anul publicării: 2015

Categoria: adolescenți

Număr pagini: 368

Editura: Epica


Descriere:


Penny are un secret.

Sub numele de Girl Online, Penny scrie pe blog despre cele mai ascunse sentimente ale ei, despre prietenie, băieți, familia ei țicnită și despre atacturile de panică ce începuseră să-i domine viața. Când lucrurile încep să se înrăutățească, familia ei o ia pe sus și o duce la New York, unde îl întâlnește pe Noah, un tânăr american chipeș care cântă la chitară. Fără de veste, Penny se îndrăgostește și surprinde fiecare clipă a trăirilor ei în cuvintele scrise pe blog.

Dar Noah are și el un secret. Unul ce amenință să-i distrugă lui Penny anonimatul și cea mai strânsă relație de prietenie… pentru totdeauna.

Părerea mea:

O lectură plăcută, care te ține în suspans și nu-ți permite să o lași jos... (Serios! Am stat până la 5 dimineața ca să o termin.)

Trebuie să recunosc că la început am fost puțin sceptică asupra cărții, deși îmi doream mult să o citesc. Citind primele pagini, am avut impresia că o să parcurg întâmplările unei adolescente care dramatizează totul, însă, înaintând, am descoperit o poveste frumoasă, în care mă bucur că m-am regăsit.



Penny este o adolescentă ca oricare alta, fiind într-o continuă dezvoltare și consolidându-și caracterul. Ea s-a decis să scrie pe un blog pe care să-și exprime sentimentele fără să-i fie frică de faptul că vor exista oameni care o vor critica. Ei bine, normal că m-am regăsit în acest personaj, doar eu acum pe un blog scriu.

Mi-ar plăcea să știu că cineva, undeva, poate citi ce am eu de spus. 
Acesta este și motivul pentru care am decis să încerc să scriu pe blog: am vrut să am un loc în care să pot spune cuiva exact ceea ce vreau, când  vreau și cum vreau. Să nu trebuiască să-mi fac griji că lucrurile pe care le spun nu sunt nemaipomenite, că mă vor face să par năroadă sau mă vor face să îmi pierd prietenii.

Cred că toate adolescentele – mai ales cele care încă n-au trecut prin sentimentele primei iubiri – se vor regăsi în carte, implicit în personaj. Penny nu are încredere în propria persoană, nu crede că va găsi o persoană alături de care să fie fericită, drept pentru care scrisul pot să zic că este un refugiu, un loc în care poate să fie ea însăși.

Are o relație de prietenie extrem de frumoasă, care mi-a plăcut mult, cu Elliot. El pur și simplu face parte din familia ei și e genul de băiat pe care cred că orice fată și l-ar dori drept cel mai bun prieten – e amuzant, un bun ascultător și incredibil de inteligent. Penny îi spune Wiki, fiind uimită de capacitatea lui de a reține atâtea informații.



Elliot este într-adevăr o adevărată Wikipedia care merge și vorbește. Nu îmi dau seama cum reușește să rețină tot felul de informații. Cu siguranță creierul lui este echivalentul unui hard disk de șase terabytes. (Un hard de șase terabytes este actualmente cea mai mare unitate de disc din lume, alt detaliu pe care îl știu de la Elliot!)

Un alt lucru interesant pe care l-am aflat prin intermediul acestui personaj:

Când Beyonce și-a început cariera muzicală era o fire tare liniștită și timidă și ura să urce pe scenă, începe să povestească Elliot. Așa că a inventat un alter-ego, Sasha Fierce, care era curajoasă, temperamentală și neîmblânzită. Așa, de fiecare dată când urca pe scenă putea pretinde că este Sasha, iar acest lucru o ajuta să fie sigură oe ea și cu părul sfichiuitor.

Am adorat faptul că făcea parte din familia ei, venind dimineața și mâncând minunatul mic dejun preparat de tatăl lui Penny, deoarece aceste scene îți oferă un confort pe care o carte trebuie să ți-l dea și te face să-ți spui: “Omg, vreau și eu asta!” Chiar dacă poate nu o să ai și tu parte de aceste momente, măcar te mulțumești trăind alături de personaje.

De-a lungul firului narativ, asistăm la maturizarea lui Penny, dar și la o poveste de dragoste frumos spusă. Poate pentru unii pare siropoasă, puțin tipică, însă mie mi-a plăcut la nebunie, fiind genul de relație pe care aș vrea să o am pe viitor.


Alături de Noah, un tip brunet care cântă la chitară, Penny se simte încrezătoare, are speranță și își dă seama că unele lucruri frumoase vin tocmai când te aștepți mai puțin. Destinul îi aduce împreună pe cei doi, care dezvoltă o relație decent relatată, care te face să ai zâmbetul pe buze.

Liniștea omătului așternut ne cuprinde ca o pătură. Și, în timp ce el îmi dă ușor la o parte părul de pe față și se apropie ca să mă sărute, am impresia că suntem singurii oameni treji și în viață de pe întreaga planetă.

Nu știu de voi, dar mie nu mi s-a mai întâmplat de muult timp să mă îndrăgostesc de un personaj dintr-o carte, însă pe Noah l-am adorat. E atât de sensibil și amuzant și atent... Și, Doamne, cântă la chitară și e descris ca fiind atât de chipeș!




Deși poate am fost puțin geloasă pe relația dintre ei, mi-a plăcut la nebunie și mi-a plăcut să asist la o dragoste de adolescenți, că mna, doar adolescentă sunt și eu.

Noah mă conduce ușor să ne așezăm pe perne și, în timp ce mă ține strâns în brațe, eu îl implor în tăcere pe Moș Timp să dea o dovadă de compasiune și să înghețe toate ceasurile din lume pentru ca astfel săruturile noastre să dureze pentru totdeauna.

Deși sunt de părere că fericirea vine de la tine, nu de la cei din jur, unii oameni te pot trezi la viață, îți pot arăta frumusețea ei. Noah îi deschide ochii lui Penny, care, dintr-o fată nesigură devine o adolescentă care crede că toată lumea este în mâinile ei și că este în stare să o controleze.

Nu mai sunt o școlăriță prostuță care face tot timpul greșeli, ci sunt genul de persoană care face alegeri grozave într-un magazin de discuri din Brooklyn și face poze unor oameni care se numesc Slim Daniels. Nimic, nici chiar faptul că era să dărâm un raft când am făcut un pas înapoi, nu mă poate face să nu mai fiu fericită.

Prin intermediul lui Penny cred că sunt transmise toate gândurile pe care o adolescentă le are, bineînțeles, generalizate. Acest lucru îți dă un sentiment plăcut, asigurându-te că nu ești o ciudată și că ceea ce simți și gândești este complet normal.

Deși cartea m-a ținut într-un continuu suspans, la un moment dat misterul își face apariția, făcându-te și mai mult să vrei să vezi ce se mai întâmplă. Doar că, intervine acel sentiment: pe de o parte vrei să termini cartea, iar pe de altă parte, nu, vrând ca povestea să țină până la nesfârșit. Odată cu înaintarea în pagini, personajele își arată adevărata față, ieșind la iveală secrete nebănuite, pe care cu siguranță nu o să vi le prezint.

Mie cartea mi-a picat în mână la un moment potrivit, drept pentru care mi-a plăcut foarte mult. Nu pot să zic că este o lectură minunată, pentru că povestea e oarecum tipică, însă este o carte plăcută, de care te îndrăgostești instantaneu. O recomand în special adolescentelor, deoarece vă veți putea regăsi în ea, veți trăi alături de personaje o poveste de dragoste inedită și veți descoperi secrete ascunse!

Vă urez lectură plăcută!
  
Citate:
  • "Câteodată am impresia că școala este scena unei piese de teatru, iar noi trebuie să ne jucăm tot timpul rolurile stabilite."

  • "Asta este ceea ce îmi place cel mai mult la fotografii: cum reușesc să te ajute să păstrezi și să retrăiești la nesfârșit momente de fericire."

  • "Apoi însă m-am întrebat dacă nu cumva prieteniile sunt uneori precum hainele, iar atunci când nu te simți bine în ele, nu este din cauză că ai greșit cu ceva. Înseamnă doar că trebuie să mergi mai departe."

  • "Câteodată trebuie să-ți înfrunți propriile temeri ca să-ți dai seama că, de fapt, nu sunt adevărate."

  • "Ne-a spus că nu contează cum este un loc, contează cum sunt oamenii cu care vezi acel loc. Dacă sunt oameni cărora să le placă aventura, atunci te simți bine oriunde mergi."

  • "De câte ori ți se întâmplă ceva groaznic, nu te descurci bine la testul de algebră, de exemplu, când te duci pentru o plombă la dentist sau când te prăvălești pe scenă, cu lenjeria intimă în văzul tuturor, timpul trece atât de greu de parcă fiecare secundă pare o oră, însă de fiecare dată când ți se întâmplă ceva extraordinar, de pildă când te îndrăgostești pentru prima dată în viața ta, timpul zboară: clipești doar și a și trecut o săptămână."

  • "De câte ori ești tristă, ar fi bine să te gândești la trei lucruri care te fac fericită ca să gonești tristețea."

  • "Așadar, data viitoare când adaugi un comentariu, faci o actualizare sau distribui un link, întreabă-te: chestia asta generează sau nu bucurie? Dacă răspunsul este nu, atunci te rog șterge. Deja este destulă tristețe pe lume. Ne e nevoie să mai adaugi tu în plus."


Rating:

În mod normal ar fi de 4 fluturași, pentru că e o carte ușurică, dar acum că i-am făcut recenzia, mi-am dat seama că mi-a plăcut mult, așa că… de ce nu? *_* E într-adevăr o părere extrem de subiectivă, dar mna… îmi permit să mai fac și lucruri de genul ăsta.



Dacă vreți să comandați cartea, o găsiți aici, pe site-ul librăriei online Librex.ro. Eu le mulțumesc din suflet pentru ocazia de a citi această carte minunată și vă îndemn să comandați cu încredere de la ei!



P.S. Cartea are și o continuare (Girl Online - On tour), care trebuie să apară la Epica, însă nu știu exact când.


Pe autoare o puteți urmări pe blogul ei (vezi aici), dar și pe Youtube, unde postează niște videoclipuri extrem de vizualizate (vezi aici).


Te plac atât de mult încât cred că, de fapt, te iubesc.

4 gânduri frumoase:

  1. Ce recenzie drăguță! Dacă ție ți-a plăcut extrem de mult, sper să-mi placă și mie, pentru că m-ai convins să o citesc și citatele extrase din carte m-au făcut să-mi doresc și mai mult să citesc cartea!
    Da, exact, ca orice adolescent, toți avem probleme. Ce noroc avem că există astfel de cărți unde ni se pot răspunde la întrebările pe care ni le punem! :D
    Lecturi frumoase în continuare. Pupici! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că vrei să o citești și tu, Daria! Îți recomand să o citești când ai nevoie de o lectură mai ușoară. Citatele le ador și eu. :D
      Da, chiar că e bine că există astfel de cărți... cum s-ar zice: de la adolescenți pentru adolescenți. :))
      Lecturi minunate și un weekend relaxant, pupicei! *_*

      Ștergere
  2. Îmi doresc această carte de foarte mult timp :) Sunt foarte geloasă pe tine că ai apucat să o citeşti deja :)) Mă bucur că ţi-a plăcut şi sper să citeşti şi continoarea curând. Abia aştept să-ţi aud părerea şi despre a doua carte. :) ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Haha, și eu chiar mi-o doream și mă bucur că am citit-o. Sper să o citești și tu cât mai curând posibil și să-mi spui cum ți s-a părut. :3 Abia aștept și eu să citesc continuarea, sunt mult prea curioasă să văd ce se mai întâmplă. Lecturi frumoase și o zi relaxantă îți doresc! >:D<

      Ștergere

Un produs Blogger.