15 autori români contemporani pe care vreau să-i încerc

Pentru că e Ziua Națională a României, m-am gândit să postez un articol în care autorii români sunt în centrul atenției. Inițial mă gândeam să fac o listă cu autorii români care nu mai sunt printre noi, dar m-am gândit mai bine și mi-am dat seama că trebuie să promovăm mai mult literatura română contemporană, așa că am făcut o listă cu:


Ce-i drept, n-am încercat prea mulți, tocmai de aceea aș vrea să-mi fac puțin timp și pentru ei, să le descopăr minunățiile și mai apoi să am ocazia să-i felicit. Ordinea este cu totul aleatorie, i-am scris cum mi-au venit în cap; o să atașez și câte o carte de-a lor pe care aș vrea s-o citesc în mod special.

Să începeeem!

1. Lavinia Călina


Am auzit în nenumărate rânduri despre cărțile Laviniei Călina și, într-un timp, o urmăream și eu pe canalul de Youtube. Chiar dacă nu par tocmai genul meu de cărți, cu siguranță vreau să le încerc într-o zi, că prea am auzit numai laude la adresa lor.

2. Gabrielle Guvenel


În ultimul timp am văzut că a devenit destul de populară seria Eria, emanându-mi un oarecare iz de mister. E interesant să-mi exprime acest lucru niște cărți, așa că au ajuns numaidecât pe wish list-ul meu.

3. O.G. Arion


Pe Oana am avut ocazia să o întâlnesc, însă nici până acum nu am reușit să-i parcurg cărțile. Mi-a trimis și manuscrisele ei și tot nu le-am citit (Să-mi fie rușine!). Trebuie neapărat să-mi fac puțin timp și pentru cărțile ei, pentru că se aude că-s nemaipomenite, iar despre ea, ca persoană, mi-am făcut o părere extrem de bună (e așa mămoasăăă). :))

4. Cristina Oțel


Despre Cristina Oțel am auzit de asemenea numai lucruri bune, iar ea, ca persoană, îmi exprimă libertate. Nu știu exact de ce, dar îmi pare o persoană deschisă și veselă. Și, bineînțeles, abia aștept să-i încerc și cărțile!

5. Lina Moacă


O altă autoare despre care am tot auzit și pe care vreau s-o încerc. Îmi plac și subiectele alese, captivându-mă încă din descriere.

6. Theo Anghel


O văd peste tot pe internet pe Theo Anghel! Nu știu, mi se pare că sunt pretutindeni cărțile ei, iar pentru asta nu pot decât să am cuvinte de laudă. Eu aș vrea în special să citesc cartea de mai sus, ea fiind cea care mă atrage cel mai mult.

7. Flavius Simion


De Flavius am auzit (și l-am văzut) când a fost lansarea de carte a lui Andrei Cioată. Urma și lansarea lui Flavius, însă n-am mai rămas. Acum că mă gândesc, îmi pare puțin rău, dar poate o să mai vină cu altă ocazie la București. :D

8. Alex Berindei


Trebuie să recunosc că de Alex Berindei n-am auzit foarte multe, însă urmează să-i primesc cartea de la Editura Celestium. Citind descrierea, mi s-a părut o carte interesantă, care abia aștept să văd dacă-mi va plăcea.

9. Ioana Dumitrachescu


Draga de Ioana! Ea trebuie să-mi trimită cărțile de la Editura Celestium și pot să spun că e o persoană extrem de drăguță. Cu siguranță vreau să-i încerc și cărțile și chiar cred că s-ar bucura să-i propun să-mi trimită și cărțile ei. Da, chiar ar trebui să fac asta! :))

10. Raluca Andreea Chiper


Am auzit vag în ultimul timp despre această autoare, însă trebuie să recunosc că-mi place la nebunie coperta cărții ei de mai sus. Pare tare drăguță și acțiunea și chiar aș vrea să-i încerc cartea. Am o pasiune ascunsă pentru balerine, așa că m-a atras numai cu asta!

11. Daniel Botea


Îmi place tare mult cum sună cartea acestui autor (Eu împotriva mea”) și am mai auzit câte ceva despre el. Vreau să-i încerc și eu cartea, care mi se pare una interesantă. :D 

12. Rodica Mijaiche


Am tot auzit de această autoare în ultimul timp și m-a făcut astfel curioasă de cărțile ei. Sună bine fiecare în parte, mai ales cele cu tentă puțin mai romantică.

13. Andreea Blându


Despre Andreea Blându n-am auzit foarte multe, însă cred că am mai văzut pe ici pe colo cartea ei; îmi pare foarte cunoscută coperta. Oricum, sună bine cartea ei și chiar aș vrea să o încerc într-o zi.

14. Corina Cîndea


Cum ziceam și la Raluca Andreea Chiper, intervine iar pasiunea pentru balerine. Cu siguranță vreau să încerc Micuța balerină”, însă am ales să pun cartea de mai sus, pentru că în același timp îmi plac și măștile. Mi se par atât de misterioase și, ce-i drept, mereu am visat la un bal mascat. Iubesc coperta, așa că din punctul ăsta de vedere m-a atras. Rămâne de văzut dacă-mi va plăcea și cartea în sine!

15. Sebastian Oacheș


Cum ziceam și de Alex Berindei, n-am auzit foarte multe despre autor, însă urmează să-i primesc cartea. Citind descrierea, mi s-a părut o lectură plină de acțiune, așa că abia aștept să o am și s-o citesc.


Ah, mi s-a făcut o poftă să citesc literatura română! Trebuie să recunosc că-i aparte; au românii un fel de a spune lucrurile, de a mângâia cuvintele și de a ne transmite sentimente...
Autorii români contemporani pe care eu i-am citit și pe care-i recomand din suflet sunt:

1. Natașa Alina Culea – eu m-am îndrăgostit de cărțile ei, pur și simplu ador cum descrie lucrurile și ce personaje creează;


2. Raluca Butnariu – e minunată cartea ei, Regăsire și abia aștept să-i parcurg și următoarele 2 volume;


3. Andrei Cioată – pe Andrei îl admiram dinainte să scoată cartea, când îi citeam recenziile de pe blog și chiar îmi doream să scrie o carte; și iată că a scris-o și a reușit să-mi atingă toate punctele sensibile cu ea.



Voi ce autori români contemporani îmi recomandați? Ați încercat vreun autor din cei pe care i-am menționat?

La mulți ani vouă, românilor iubitori de frumos!



                 Cu drag,

32 gânduri frumoase:

  1. Sergiu Ciocârlan e un autor fain (mie îmi place), care susține valorile româneşti, credința, tradiția, tot. E şi decent. Recomand "România furată". E superbă.
    Şi Matei Vişniec. El e mai mult cu dramaturgia, dar are şi romane scrise. E destul de renumit (şi la noi, şi în Franța) şi scrie fain. (citeşte Dosto, deci e clar că e ceva de capul lui)
    ROMÂNIA.
    SĂ CÂNTĂM: ȚARĂ MÂNDRĂ ŞI BOGATĂ, DATĂ DE STRĂBUNI...
    ok
    gata
    pa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am auzit vag de "România furată", însă, sinceră să fiu, nu m-am gândit s-o încerc. O s-o iau în considerare. :D De Matei Vișneic n-am auzit, însă, că tot ai făcut tu o referire la Dosto, aș vrea să-l încerc și eu într-o zi pe acest "Dosto" pe care-l tot lauzi tu. Ce-i drept, până acum, parcă nu m-am simțit pregătită să-i încerc operele, dar acum sunt din ce în ce mai curioasă.

      Mulțumesc pentru recomandari, adios! >:D<

      Ștergere
    2. Parcă nu erai cu contemporanii, dragă prietenă. M-ai trădat? M-ai lăsat singur?

      Ștergere
    3. Oh, nu! M-ați prins.
      Hai, gata. Nu fiți aşa. Sunt doar cu 2. Doar cu ei, pentru că nu sunt naşpa. Ciocârlan e super fain, iar Vişniec e din târgu-mi umil şi îl are ca prieten pe Dosto. Pentru mine, nu sunt contemporani. Nu sunt pleava de rând. Unul e cu Hristos, altul cu Dosto. Trebuie să înțelegeți: ei nu sunt fraieri. Sunt viață. În plus, pe domnul Vişniec l-am cunoscut şi e un om fain. Adică, FAIN. Am şi atingerea scriitorului, chiar dacă mi-a fost dată întâmplător.
      (adicătelea: m-a dat la o parte, să semneze altcuiva cărțile; totuşi, totuşi! Atingerea scriitorului- frate de Dosto)
      În van sunt vorbele astea. Nu mă înduioşați cu "trădare" şi "singur".
      (ba da; ba da, o faceți)

      Ștergere
  2. O autoare ce cred că lipsește din topul tău este Andreea Șeuleanu aka Teresa Wojcik, Are doar 18 ani și deja publicată o serie bestseller „Căutând Fericirea”! Dacă nu ai citit cele două volume publicate până în prezent ale trilogiei, ți le recomand cu cel mai mare drag! ^^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah, dadada! Chiar că lipsește! Am auzit numai păreri bune despre cărțile ei și chiar aș vrea să le încerc. Înainte nici nu știam că-i româncă, însă între timp am aflat și parcă m-a făcut și mai curioasă.

      Mulțumesc de recomandare! >:D<

      Ștergere
  3. 1. Îți recomand cărțile Laviniei! Eu am citit primele două volume din Ultimul Avanpost și vreau să citesc și Zona Zero, #soonsper ^.^

    4. Mi-am luat de curând cartea Cristinei și sunt super curioasă în privința ei. Cu toate acestea, am totuși o vagă impresie că o să-mi placă romanul :3
    5. Lina este și la mine pe wishlist, la fel și 7. Flavius, 8. Alex și 15. Sebastian (uite, cu ocazia asta văd și eu cum arată autorii ^^”)

    Îți mai recomand cărțile Anei Mănescu, Regii timpului ai Laurei Nureldin și Provocarea Simonei Stoica ^.^

    Pupici xx

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, chiar sunt curioasă de cărțile Laviniei. :D

      Haha, nici eu nu știam cum arată toți și chiar a fost interesant să fac articolul ăsta. La Corina Cîndea nu găseam poze pe Facebook, iar pe Google îmi era că nu e ea în poze și că pun pe altcineva. :))

      Mulțumesc pentru recomandări, am mai auzit de autoare și Simona Stoica chiar mi-a scăpat, că ar fi fost pe lista mea! Pupicei! ^^

      Ștergere
  4. "D De Matei Vișneic n-am auzit, însă, că tot ai făcut tu o referire la Dosto, aș vrea să-l încerc și eu într-o zi pe acest "Dosto" pe care-l tot lauzi tu. Ce-i drept, până acum, parcă nu m-am simțit pregătită să-i încerc operele, dar acum sunt din ce în ce mai curioasă."
    Cam toate teatrele i-au pus in scena macar o piesa. Stai in Bucuresti si nu te duci la teatru?
    https://ro.wikipedia.org/wiki/Matei_Vi%C8%99niec
    Cat despre Dosto... Nu te poti numi intelectuala daca nu-l citesti, pe el pe Ceho, pe Tolsto -asta ca sa folosesc prescurtarile tale, stil SMS, sau sau pe Pasternak (nici o legatura cu leguma), cred insa ca ar trebui mai intai sa incerci un Seba: Orașul cu salcâmi sau Accidentul, Gib I. Mihăescu : Zilele și nopțile unui student întârziat, Mihail Drumes - Elevul Dima dintr-a saptea sau cel mai aproape de varsta ta Cismigiu & Comp(Grigore Bajenaru).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună seara, dragă doamnă!

      Ca să încep prin a vă răspunde la întrebare, da, stau în București și nu mă duc la teatru. De fapt, mi se pare exagerat să-mi puneți această întrebare, doar e decizia mea cum îmi petrec timpul.

      Vă mulțumesc pentru link-ul spre Wikipedia, aș fi ajuns cu adevărat greu la acele informații!

      Trecând la "Dosto", puteți observa că am pus între ghilimele această prescurtare atunci când am folosit-o, asta pentru că așa îi spune Miruna, căreia probabil pur și simplu îi place mai mult să-i spună așa. Tocmai de asta nu l-am încercat până acum pe "Dosto", pentru că nu mi s-a părut potrivit pentru vârsta mea. Oricum, când voi ajunge să-i citesc cărțile, cu siguranță nu o voi face pentru a mă numi "intelectuală".

      Mulțumesc pentru recomandări, o seară liniștită vă doresc!

      Ștergere
  5. Multumesc din inima Roxi pentru dorinta de a ma citi. Am sa iti trimit si cartile mele impreuna cu celelalte carti. Sper sa iti placa! Ce iti mai recomand eu sunt autorii nostri noi: Bogdan Ispas si seria Fiicele Lunii:Atingerea cat si Florin Buharu: Ingerul Nimicirii. Iar dintre alti autori o recomand pe Sandra Coroian cu romanul I.R.En si pe Mihaela Strenc,"Orasul Ingerilor" si "Valentina". Sunt senzationale aceste doua autoare! Mult succes si lectura placuta iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah, ce mă bucur, abia aștept să le citesc! <3 Mulțumesc pentru recomandări; mi s-a mai spus despre Sandra Coroian și acum chiar o s-o iau în considerare.

      Spor în tot ce faci și zile frumoase! >:D<

      Ștergere
  6. Am citit cărțile Laviniei Calina si abia aștept să apară următoarele volume. Singura care nu are continuare este Zona Zero deși mi-ar fi plăcut foarte mult un al doilea volum.Pana să citesc cărțile ei, nu am crezut ca mi-ar placea acest gen.Lavinia Calina are metodele ei de a te tine lângă carte până o termini :-) să nu lași cartea până nu citești finalul. Recomand Ultimul Avanpost, mai ales acum de 1-2 decembrie ;-) Neamul Corbilor, preferatul meu și Zona Zero. Deși scrise de aceeași autoare, veți vedea că aceste trei titluri ne dezvăluie 3 lumi cu totul si cu totul diferite, de fiecare dată dorindu-ti să mai apară un volum :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah, iubesc sentimentul ăsta, să nu mai poți lăsa cartea jos până nu o termini. Ce-i drept, nici eu n-aș crede că mă atrage acest gen, dar am tot auzit păreri similare cu a ta, așa că am zis că trebuie să încerc și eu.

      Mă bucur tare mult că ți-au plăcut cărțile ei și abia aștept să le încerc și eu! Lecturi frumoase, pupici!

      Ștergere
  7. Interesant articol.O buna parte din cartile autorilor prezentati aici sunt deja in biblioteca mea,citite.Pe altele le astept sa soseasca.Am pe lista o serie de autori noi carora le astept cartile.Recunosc ca am inceput sa-i citesc cam din martie 2016,cand am descoperit o serie de grupuri care promoveaza literatura.Au fost o surpriza foarte placuta pentru mine primele carti citite:Ultimul viking de Oana Arion si Am murit,din fericire de Theo Anghel.Dupa aceste carti superbe "am dat iama" in cartile altor autori contemporani romani.Va iubesc pe toti si astept carti noi,continuari de serii etc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți multumesc! ^^ Tot anul acesta am început și eu să citesc câțiva autori români, însă mi-am dat seama că mai sunt atâția pe care încă nu i-am citit/descoperit, încât am zis că-i momentul.

      La cât mai multe lecturi frumoase și o zi minunată îți doresc! >:D<

      Ștergere
  8. Mulțumesc pentru nominalizare! Chiar sunt peste tot pe internet? :D
    Rochia aurie este primul meu roman, însă, bârfește lumea, seria Am murit, din fericire, un young adult fantasy, mă definește cel mai bine. Poate începi cu ea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag! Mie așa mi se pare, că ești pretutindeni. :)) Cu siguranță am auzit și de această serie, însă parcă m-am simțit mai atrasă de "Rochia aurie". O să le încerc oricum pe amândouă și o să revin cu păreri.

      Mulțumesc pentru vizită! >:D<

      Ștergere
  9. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Wii, ce de rânduri frumoase! Dada, și eu aș vrea să-i încerc pe Mircea Cărtărescu și Ioana Nicolae. Știu că ție ți-a plăcut mult "Planeta de aur"; poate o s-o încerc și eu.

      Îți mulțumesc, Simina, mă bucur! Pupicei și lecturi frumoase! >:D<

      Ștergere
  10. Roxi, mersi pentru, sa-i spunem, nominalizare! Daca o sa citesti romanul, sper sa-ti placa!

    RăspundețiȘtergere
  11. Mersi Roxi! Ma bucur sa imi vad numele printre acesti oameni minunati. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag! Sper să-ți citesc cartea și, bineînțeles, să-mi placă! :D

      Ștergere
  12. Cel mai mult îi admir pe: Andrei Cioată, Lavinia Călina, Gabrielle Guvenel și Simona Stoica ( care din păcate nu apare în acest articol, deși ar trebui, din punctul meu de vedere, seria Rephelimii e genială).
    Oricum, felicitări pentru articol! Ai cuprins esențialul :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, am omis-o pe Simona Stoica, din păcate, căci chiar o aveam pe wish list-ul din mintea mea. Îți mulțumesc, Mihaela, pupici! ^^

      Ștergere
  13. Frumoasa lista ta. Autori foarte buni. Pe unii i-am citit ;) , adica cartile lor iar pe ceilalti vreau sa ii descopar in 2017. "Rochia aurie" ti-o pot da eu sa o citesti. Mie mi-a placut. Este o lectura usoara, relaxanta dar se vede talentul scriitoresc. Asa am descoperito eu pe Theo :) . Si seria Am murit, din fericire este super :)
    Am vorbit serios legat de carte. Daca te hotarasti lasa-mi un mesaj la interpiaf@gmail.com sau pe facebook: puiu mirela
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti recomand cartile auytoarei Florina Sanda Cojocaru: "Elsda" , "El a ales", "Scrisori catre ingeri" . Din pacate nu este promovata dar sunt carti minunat. Are un talent deosebit.

      Ștergere
    2. Am auzit multe păreri bune despre Theo și chiar am de gând să-i citesc cărțile. Dacă nu voi reuși să fac rost de ea, o să am în vedere propunerea ta, îți mulțumesc.

      N-am auzit de cărțile ei, dar o să mă interesez de ele. E păcat că nu toți autorii români sunt promovați așa cum ar merita. E bine măcar că există cititori ca tine, care să-i descopere și să le aprecieze talentul. Mulțumesc pentru recomandări, pupici! *.*

      Ștergere
  14. Vă recpmand să citiți romanul autoarei Yasmine I Bonciu Castelul din infern , care este o carte bună scrisă la doar 17 ani .

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.