Recenzie: „Micuța balerină” - Corina Cîndea

Titlu: Micuța balerină
Autor: Corina Cîndea
Anul publicării (RO): 2016
Categoria: romanță
Editura: Librex Publishing
Notă Goodreads: 4.88
La cei aproape optsprezece ani, întreaga viață a Ryei se concentrează asupra unui singur lucru: dansul. Asta este ceea ce îi place și își dorește să facă în viitor.
La doar douăzeci și doi de ani, Jay Hamilton își vede visul cu ochii: semnarea unui contract cu una dintre cele mai bune echipe de fotbal american, Dallas Cowboys. Și nu doar atât. Pe cale să câștige finala împreună cu echipa, tânărul fundaș este hotărât să facă tot ce îi stă în putință să câștige trofeul.Întâlnirea celor doi și atracția puternică pe care o simt unul față de celălalt îi pune în dificultate, cariera strălucită care li se întrezărește și de care sunt atât de mândri devenind un impediment, alături de presa care profită de povestea lor fierbinte. Rupți între două lumi care nu au nimic comun între ele, cea a dansului și a sportului, Jay și Rya sunt nevoiți să facă unele compromisuri. Să aleagă. Dar când o fac, s-ar putea să fie prea târziu...


Părerea mea:

Senzualitate, delicatețe, profunzime, toate exprimate la intensitate maximă și adunate într-o carte în a cărei univers m-am pierdut...

Privesc pierdut spre chipul superb ridicat spre mine, iar ochii mi se fixează pe buzele senzuale și tremurânde, întrebându-mă fără să vreau ce gust au și o pot simți cum își reține respirația în fața privirii mele.

Îmi e greu să mă adun după o carte atât de frumoasă prin simplitatea ei. Ce mai rămâne de zis când în față ți se așterne o poveste de dragoste pe care o simți până în adâncul sufletului, alături de care urci munți, dai de obstacole, te mai odihnești puțin, ca mai apoi să te ridici și să-ți continui drumul cu o doză și mai mare de optimism?

Căci despre asta este vorba: lupta interminabilă pentru ceea ce-ți dorești. Pe lângă iubirea dintre două ființe, prezentă la tot pasul, întâlnim și iubirea pentru ceea ce-ți place să faci, dedicarea pentru visul tău măreț. Ea balerină, el fotbalist... Ea de 17 ani, el de 22... Ea delicată, el impunător... Ea îndrăgostită, el îndrăgostit...

Deși micuță, corpul îi este perfect conturat, emanând o senzualitate nativă de care sunt sigur că nu este conștientă, iar picioarele lungi și superbe mă fac să mă gândesc cum ar fi să le simt în jurul meu.

Ceea ce ce înfiripă între Rya și Jay este mai presus de cuvinte, este ceva ce poți simți doar dacă ești prezent în fiecare moment în care se uită unul în ochii celuilalt și parcă își jură iubire eternă.

Îi mușc buzele ușor și apoi o gust. Și o gust. Și nu mă mai satur. Ea geme de plăcere, eu mârâi din același motiv. Îmi strecor mâinile sub ea, lipind-o și mai mult de mine și mă mir cât de perfect se potrivește corpul ei micuț cu al meu.

Trebuie să recunosc că n-am o percepție foarte clar formată asupra ceea ce înseamnă sentimentul de iubire, dar cu siguranță această carte m-a făcut să văd lucrurile în alt mod, poate că m-a apropiat mai mult de realitate. Auzisem că dragostea doare, însă nu vedeam cum un sentiment atât de frumos și pur poate să-ți provoace suferință. 

O visez de câte ori închid ochii. Visele în care o am lângă mine și e în brațele mele sunt cele mai rele, fiindcă mă trezesc căutând-o în pat și nu găsesc decât cearceafurile goale, amintidu-mi ce am pierdut.

Asta până când în relația dintre Rya și Jay au apărut anumite obstacole care i-au îndepărtat, care i-au făcut să regrete că au arunat vorbe-n vânt, care i-au făcut să-și dea seama cât de dor le este unul de altul și că destinul nu-i vrea despărțiți. În spatele acestor evenimente, lacrimile sunt vărsate, nervii ating cote maxime, iar gelozia nu ezită să apară...

Cu un oftat, mă lasă să-i simt gustul și simt că mă înec în el, în sentimentul de acasă. Căci asta reprezintă Rya pentru mine: piatra mea de căpătâi. Esența vieții mele. Locul spre care mă îndrept de oriunde aș fi. Femeia mea și sufletul pereche. Începutul și sfârșitul. Rațiunea mea de a trăi.

Nu-mi imaginam că o persoană te poate face să te simți împlinită, să te ducă până în al nouălea cer și să-ți lase sufletul prin de dorință și nevoie...

Personajele sunt foarte bine clădite. La început cu timiditate, iar mai apoi din ce în ce mai intens, personajele își deschid sufletul și ne lasă să descoperim niște ființe atât de perfecte prin imperfecțiunea lor.

Deși Rya emană de la început delicatețe și puritate, modul în care o descrie Jay mă face să o văd ca fiind o femeie în devenire, ce atrage privirile tuturor prin aura prezentă în jurul ei și care intră mereu într-un joc al senzualității. Faptul că practică baletul nu o face decât să-și contureze și mai bine aceste calități, iar atunci când începe să danseze, parcă totul din jur amuțește și în mintea ta apare imaginea unui dans al iubirii.




Și iată-mă pe scenă, așteptând să înceapă muzica. Iar când începe, uit de tot ce mă înconjoară. Îmi las corpul să se miște în ritmul muzicii și în ritmul lui propriu. Sunt într-o lume minunată, lumea mea, și permit sufletului și inimii să se deschidă, să înflorească.  Să-mi arăt fericirea și tristețea. Fără influența lumii din jur, fără bune intenții sau răutăți. Să fiu eu însămi.



Pe de altă parte, Jay e genul de bărbat protectiv, ce se impune atât prin statura lui cât și prin atitudinea de care dă dovadă, care e excesiv de gelos, dar care, prin acest fapt, dă dovadă că o iubește atât de mult pe Rya încât parcă nu vrea să împartă și cu alții acea magie din zâmbetul și unduirile ei.

Rya ar atrage privirile și numai dacă s-ar legăna pe muzică! Ea pune suflet în fiecare mișcare, făcându-te să te simți mic și neînsemnat pe lângă magia pe care o țese ea!

Povestea dintre cei doi vine odată cu anumite sacrificii, căci e greu să fii un fotbalist recunoscut și să-ți faci o iubită pe care presa o va întoarce pe toate părțile, însă totul vine cu un preț, iar cei doi au de gând să-l plătească, indiferent de situația în care sunt puși.

Aveam de gând să fac o recenzie scurtă și la obiect, însă parcă m-am pierdut în propriile mele gânduri și m-am lăsat încă o dată prinsă în această poveste de un romantism incurabil, pe care Corina Cîndea a reușit s-o creeze și să-i dea un curs lin și pur...

Dacă vă hotărâți să citiți cartea, vă urez lectură plăcută!


Citate:

   –Asta am visat, îmi spune cu o șoaptă răgușită. Tu, deasupra mea, gemându-mi numele, cu părul tău în jurul nostru, parcă izolându-ne de tot ce ne-nconjoară.

   „Când nu credeam că pot să o iubesc mai mult decât o fac, îmi dă un motiv să mă îndrăgostesc mai mult de ea!

   „Să mă port cu fiecare fată așa cum aș dori să fie tratată propria mea soră.

   „În ultimele două săptămâni, am repetat în gând fiecare cuvânt pe care l-am schimbat cu ea, fiecare privire, fiecare atingere, încercând să înțeleg ce anume mă atrage atât de mult. Și nu am reușit decât să devin mai obsedat de ea.

   O aud pe Rya încă râzând și râsul ei e muzică pentru urechile mele.

   „– Nu pot să adorm aici fără tine, nu când patul încă îți păstrează aroma!Dar nu un sărut obișnuit. Nu! Face dragoste cu gura mea, indiferent față de toți cei care ne privesc sau tocmai în ciuda lor, asigurându-se că toți înțeleg că sunt a lui.

  Preferă să te știe departe de el și fericită, așa cum meriți, decât alături de el luptându-te pentru o clipă de bucurie!


Îi mulțumesc din suflet autoarei pentru că mi-a trimis acest frumos exemplar dintr-o carte ce mi-a răvășit inima. Felicitări pentru modul în care ați creionat o poveste atât de intensă și mulțumesc că mi-ați dat ocazia să trăiesc alături de niște personaje autentice!


Mulțumesc și Editurii Librex Publishing, fără de care n-aș fi putut să iau contact cu această poveste!



Rating: 5/5


10 gânduri frumoase:

  1. Nu am citit cartea. Sper sa o fac cat mai repede :) . Am citit Triplu H si asa am descoperit-o pe Corina Cindea :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper să o citești și tu, e foarte frumoasă! :D Eu mai am de la ea "Măști și secrete"; am început-o și mi se pare super până acum. "Triplu H" cum ți s-a părut?

      Ștergere
  2. Wow!!! Ai si "Masti si secrete" ??!!! Bravo tie. Eu nu am reusit sa le iau.
    "Triplu H este senzationala :) . Imi aduc aminte ca primul volum l-am citit intr-un weekend si nu mi-a trebuit atunci nimic: nici TV, nici facebook, nici sot :P (care era plecat in aplicatie :D ). Curios este ca atunci nu ma simteam bine din punct de vedere al sanatatii si eu nu citesc de regula in astfel de situatii. Cu toate acestea M-a facut atata de fericita incat am uitat de boala, de griji. Am ras la nebunie. Si nu exagerez. Au fost pasaje la care ma durea burta de ras. La propriu. Desi au fost cam scumpe 100 lei nu regret deloc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hihii, da, o am.

      Ah, ce frumos! Eu de multe ori mă gândesc că și noi ne provocăm anumite stări de sănătate, iar faptul că o carte a reușit într-un fel să-ți alunge gândurile negative, mi se pare genial. Acum chiar m-ai făcut curioasă; am avut și eu cărți la care am surâs, dar n-am râs cu poftă.

      Într-adevăr, unele cărți sunt cam scumpuțe, dar atâta timp căt ți-au dat starea asta, clar au meritat. Sper să ai ocazia să citești și "Micuța balerină" și "Măști și secrete", sunt super. Eu acum am luat o pauză de la "Măști și secrete", dar gândul tot acolo îmi stă. :))

      Ștergere
  3. Foarte frumoasă recenzia! Chiar mi-a stârnit curiozitatea; în ultimul timp evit poveștile de dragoste din cauza cărților care se vând la tot chioșcul și sunt toate o apă și un pământ;(nu judec fără să cunosc,am citit câteva și prima a fost ceva nou,am considerat-o ok dar apoi au devenit obositoare) sper că știi la ce mă refer.Însă la cum ai descris această carte chiar i-aș da o șansă! O seară drăguță!��

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți mulțumesc! Da, te înțeleg, sunt unele făcute doar așa de umplutură și nu știu, mie una unele îmi exprimă și multă falsitate. Aici, deși scenele sunt foarte romantice, parcă le simți până în adâncul sufletului și te îndrăgostești odată cu personajele. Cel puțin mie așa mi s-a întâmplat, e posibil ca altcineva să simtă altfel cartea.

      Cert e că merită să-i acorzi o șansă, eu zic că nu te va dezamăgi! O seară minunată îți doresc! <3

      Ștergere
  4. Si felicitări pentru recenzie, foarte frumoasa! La fel cum este si cartea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, nu se putea o altfel de recenzie după astfel de carte! :D

      Ștergere
  5. Felicitari pentru recenzie! Chiar m-ai tentat. Nu am citit încă nimic scris de Corina Cîrdea, dar se pare că e cazul să încep!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Adriana! Cu siguranță merită să încerci ceva de la ea, are un mod în care te captivează și te face să fii cu sufletul la gură. :D

      Ștergere

Un produs Blogger.