Strahov Library, Praga - Grație și măiestrie #librariesaroundtheworld


Biblioteca din Mânăstirea Strahov, Praga a purtat un rol important în istoria cehă. Acolo se găsesc în jur de 200.000 de tipărituri vechi, majoritatea din secolele XVI - XVIII, în jur de 3000 de manuscrise și 1500 de tipărituri noi. Una dintre cele mai prețioase obiecte este Evanghelia Strahov din secolul al XI-lea, ce are numeroase decorațiuni gotice și romane.


Există două holuri splendid decorate în această librărie: Holul Teologic și Holul Filozofal.

Dezvoltarea librăriei a fost întreruptă de multe ori de-a lungul secolelor: a fost un mare foc în anul 1258, iar mai apoi apoi a fost devastată de războinicii husiți în secolul al XV-lea. Trupele suedeze au invadat Praga în 1648 și au luat foarte multe cărți în Suedia cu ei.


După Războiul de Treizeci de Ani, cărțile au fost păstrate într-un nou hol – Holul Teologic, ce a fost construit într-un stil baroc de Giovanni Domenico Orsi în 1679. Biblioteca Strahov a fost foarte bine îngrijită atunci, de aceea colecțiile de cărți au stat intacte pentru sute de ani. De exemplu, era interzis să întrii în bibliotecă cu o lumină și să stai acolo după ora 19:30. Existau de asemenea cărți interzise, care erau păstrate într-un loc special.


Biblioteca a obținut multe cărți în secolele al XVII-lea și al XVIII-lea, așa că a fost nevoie de un nol hol pentru a le depozita. De aceea, Jan Ignaz Palliardi a construit Holul Filozofal.



Când să vizitezi Biblioteca Strahov


Biblioteca e deschisă publicului între 9 dimineața si 5 după-amiaza în fiecare zi a anului, mai puțin de Crăciun și în duminica Paștelui. Nu e posibil să iei cărți în afara bibliotecii, pentru că sunt de o valoare imensă, însă poți să le citești în holul pentru studiat. Taxa de intrare este de 80 CZK (în jur de 14 lei).

Sursa de inspirație: aici


Ce îmi exprimă mie biblioteca

Sper că nu v-am plictisit cu detaliile istorice, însă dacă veți ajunge vreodată acolo, mi se pare esențial să știți câte ceva și despre istoria bibliotecii, nu doar să vă bucurați de frumusețea ei.

Însă, ca să trecem la ce îmi exprimă mie biblioteca, aș zice că e de o galanță ieșită din comun. O văd extrem de grațioasă și încărcată de istorie. În spatele oricărui lucrușor, de la o carte până la o pictură, văd istorie; poate nu cea mai frumoasă, dar care a contribuit la frumusețea pe care o prezintă biblioteca astăzi.


Ador arhitectura ei, lemnul, picturile de pe tavan, care ies în evidență datorită albului de care sunt înconjurate, toate acestea îmbinându-se în cel mai pur și elegant mod. Lemnul îmi dă un iz de acasă, de confort, în timp ce, atunci când îmi înalț privirea spre tavan, mă pierd într-un univers al grației și al frumosului.


Ah, pentru câteva momente parcă chiar m-am teleportat în această bibliotecă și i-am admirat măiestria, însă ce m-ar face extrem de bucuroasă ar fi să o vizitez și în realitate.

Vouă ce vă inspiră biblioteca? V-ar plăcea să o vizitați într-o zi?


10 gânduri frumoase:

  1. O. M. G. arată atââât de bineee *.* zău, nu știu unde le găsești, dar tot ce ne arăți în rubrica asta e de vis <3

    xx

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I knooow, I know! <3 Hihii, mă bucur tare mult că îți plac. Adevărul e că, dacă n-aveam rubrica asta, nici eu nu cred că aflam despre ele. :))

      Ștergere
  2. Arata super!! Poate ajung si eu intr o zi ;) dar pana atunci vreau sa vad Biblioteca Nationala din Bucuresti. Mi- a spus sotul ca este minunata acum dupa renovare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah, mă crezi că eu stau în București și încă n-am fost (în ciuda faptului că trec în fiecare zi pe lângă ea, când mă duc la liceu)? Știu că încercasem când eram mai mică, dar îmi trebuia buletin și între timp nici nu știu de ce nu mi-am mai propus să merg. Cu siguranță trebuie să mă duc și eu. Sper să ajungi și tu s-o vezi și să te bucuri de ea! >:D<

      Ștergere
  3. Daca in acest an ma decid pentru Praga, si nu pentru Barcelona, sigur trec pe acolo! :)
    Pare o biblioteca plina de carti, iar 14-15 lei nu e o avere 😂

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Waa, m-aș bucura să ajungi aici! Clar nu e o avere, mi se pare un preț chiar foarte bun. Oricum, sper totuși să reușești să ajungi și în Barcelona. :D E unul dintre visurile mele, mai ales că vreau să învăț și spaniola.

      Dacă ajungi la biblioteca asta, nu uita să revii cu o părere, sunt tare curioasă!

      Ștergere
  4. Dumnezeule, ce minunat! (inlove) Cehia e superbă, dar nu știam că are așa cevaaaa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Știuu, e superbă! Clar sunt multe lucruri de văzut în Cehia, însă trebuie pusă pe listă și biblioteca asta. :D

      Ștergere
  5. Superba libraria...,... de vis!! As sta acolo toata ziua. Si globurile alea... sunt exceptionale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daa, și mie îmi plac la nebunie globurile! Mă bucur că îți place și ție și sper să ajungi într-o zi acolo! >:D<

      Ștergere

Un produs Blogger.